Klaus Lindgren
Viestit: 1178
Liittynyt: 30.11.05 12:31

Re: Jatkosodan alku

Nyt jos käytössäni olisi jalkapuu, minulla olisi suuri kiusaus panna siihen Heikki Jansson. Voisin myös poistaa Janssonin ylläolevasta tekstistä kaiken, mikä ei liity Jatkosotaan, mutta silloin siitä ei jäisi mitään jäljelle. Ja sitä paitsi Jansson suuttuisi siitä. Joten tyydyn ystävällisesti pyytämään Heikki Janssonia, että voisitko palata asiaan? Se asia on tässä tapauksessa Jatkosota.

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Jatkosodan alku

Vetehinen kirjoitti:
Heikki Jansson kirjoitti:Siirryin sitten käsittelemään Klaus Lindgrenin viestiä siltä osin kun siinä oli käsitelty tämän luvan tivaamista Pelholta.
Joka oli täysin aiheellista ja tarpeellista sillä kai me odotamme, että moderointi toimii hiukan asiallisemmin kuin taviskirjoittajat.

Keskustelu on mennyt ohipuhumiseksi kun muutamat kirjoittava lainausten ilmoittamisesta (jota kukaan ei ole kiistänyt) ja ydin oli kuitenkin Lindgrenin vaatimus luvasta (jonka moni haluaa ohittaa ikään kuin sitä ei olisi tapahtunutkaan).
Aivan. Ohitan sen itsekin, koska käsitän Lindgrenin viestin myöntämiseksi, enkä katso olevan mitään syytä osoittaa sormella kipeää kohtaa joka oli Lindgrenin viestiin sisältyvä kehotus julkiseen puhdistautumiseen - mikä aiheutti minussa lämmönnousua, täytyy myöntää, kun tiesin että toim. Saku Selin oli asettanut teoksensa julkiseen jakeluun perinneyhdistyksen käyttöön. Lindgrenin olisi pitänyt pyytää selvitys Pelholta yksityisesti (esim. yksityisviestillä) uhalla, että viesti selvityksen toimittamata jäättämisen seurauksena poistetaan. - Nyt siinä oli ilmiselvä vihjailun maku ja heti olivat palstalaiset kuin ajokoirat irti hyökkäämässä Pelhon kimppuun ikään kuin saalinaan. Lindgrenin viesti oli kuin hän olisi omin valloin muina miehinä alkanut vaatia jotain ohikulkijaa osoittamaan, että kännykkänsä ei ole varastettu tms.

Se mikä oli vielä pahempaa oli kun Pelhoa jahtaavat pettyneinä ajojahdin katkeamiseen eivät reagoineet enää normaalisti järkevinä ihmisinä, vaan alkoivat syyttää minua - itse asiassa - heidän muka "saaliinsa" riistämisestä - ja tällaista lynkkausta sitten moderaattorit katselivat vierestä ja antavat tapahtua. Lopuksi sitten eräät käänsivät jutun politiikaksi olettaen että voisivat sanoa, tietysti, että puolustin Pelhoa en suinkaan heidän verenhimoaan (oik. katkaistua ajojahtiaan) vastaan vaan poliittisin perustein. Lopputulos oli sitten näiden yhteinen pettymys kun nämä tajusivat että ei Pelhosta tullutkaan heille saalista tällä kertaa.

Semmottii...

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Jatkosodan alku

Tapio Onnela kirjoitti:
Albert Ravila kirjoitti:Mitä tulee Pelhoon, niin hänen kohdallaan minua häiritsevät jopa suoria lainauksia enemmän hänen tapansa toistaa ja aloittaa yhä uudelleen keskusteluja samoista aiheista ilman uusia argumentteja.
Viime kierroksella muistaakseni viestejä alettiin poistaa juuri siksi, etteivät ne olleet keskustelupuheenvuoroja vaan oman asian fanaattista esittämistä, eihän se mitään keskustelua ole.

Minusta asiallinen keskustelu etenee siten, että joku esittää argumentin, perustelee sen ja kun tähän argumenttiin on vastattu perustelemista kyllä voidaan jatkaa kunhan siinä on otettu huomioon esitetyt vasta-argumentit ja vastattu myös niihin. Tätähän Pelho ei juuri koskaan tee.

Aivan. Samoin menettelee tietääkseni myös Palvo, mutta Palvo onkin palstalle "sopiva" polittisesti.

Semmottii...

Ilmo Kekkonen
Viestit: 678
Liittynyt: 16.12.07 09:09

Re: Heikki Janssonille

Heikki Janssonille on ilmeisesti jäänyt rajusti hampaankoloon se, että asetuin aikanaan Huhtiniemen huhua käsiteltäessä tiukasti asiallisten tutkijoiden kannalle ja kritisoin Ylikangasta. Jansson hyökkäsi jo silloin minun kimppuuni sen sijaan, että olisi argumentoinut Ylikankaan puolesta.

Sama jatkui, kun Pelho kerran toisensa jälkeen työnsi milloin mitäkin puppua kesästä -44 tai jostain muusta. Teksti oli useimmin täysin asiatonta, mustamaalaavaa ja poliittisesti asenteellista. Vastasin aika tiukastikin yrittäen parhaani mukaan oikoa ainakin tökeröimpiä väitteitä.Aika moni keskustelija oli samalla kannalla.
Heikki Jansson kirjoitti:Esim. Kekkonen ikään kuin tilasi Klaus Lindgrenin paikalle ja heti tuli moderaattorilta torut kun "sotahistorioitsija" Kekkonen tilasi joihin Kekkonen siten vetosi - Kekkosen julkaisupuoli koostunee Tuusula kunnan historiikista (muuta "näyttöä" tällä ei sotahistorioinnista tietääkseni ole). Vetehinen sai muistaakseni mitäänsanomattomat torut ja siinä se oli. Jos Kekkosen viestit olisi merkitty punakynällä ne olisivat - ainakin alkuaikoina - loistaneet punaisina kuin aamurusko Pelhon vitivalkoista vastaan. Sitä minä vastustan, että moderaattorit ovat osallistuneet mainitusti Pelhon lynkkaukseen kuin sheriffit konsanaan USA:ssa. Muutenkin on lynkkausmeininki Pelhoa vastaan ollut täällä melkoinen - vain muutamia asiallisia puheenvuoroja olen nähnyt, kuten skrjabinin. Palvo panee omiaan siinä missä Pelhokin ekä kukaan ihmettele, ilmeisesti koska Kekkonen mekkkaloi niin vietävästi. Jätetään Pelhokin rauhaan.
Aivan kummallista tekstiä.Minä en "tilaa" moderaattoreilta mitään. Olen joskus mielestäni hyvin aiheellisesti ihmetellyt, eikö Pelhon sekä palstan sääntöjä että hyviä tapoja rikkovaan kirjoitteluun tulisi puuttua.

En ole esiintynyt "sotahistorioitsijana", koska en sitä ole. Olen kuitenkin kesän -44 tapahtumiin erityisen tarkasti perehtynyt sotilasasiantunija ja siinä ominaisuudessa kerron mielipiteeni ja tietoni.Jopa Jansson näyttää jossain arvioineen minun tietoni Pelhoa paremmiksi!!! Siihen tosin ei paljoa tarvita.

Olen ollut kirjoittamassa ja toimittamassa joitakin teoksia, enimmäkseen paikallishistoriaa. Sotahistoriasta olen kirjoittanut myös joukon artikkeleita. Uskon osaamiseni sotahistoriasta olevan vertailukelpoinen niin Pelhon kuin Janssonin kanssa. Jälkimmäinenhän ei juuri ole puuttunut käsiteltäviin asioihin, vaan jakanut tuomioitaan yhden ja toisen esitystyylistä sekä neuvonut moderaattoreita.Pelho taas ei kykene lainkaan pysymään asiassa, vaan työntää palstalle milloin mistäkin kopioimiaan juttuja, on aihe mikä tahansa.

Mitä tulee minun ja Pelhon tietojen vertailuun, niin Jansson voisi esittää näkemyksensä muutamasta Pelhon väitteestä, jotka olen kiistänyt ja joissa Pelho on Janssonin mielestä oikeassa?

Lynkkaysmeininki Pelhoa vastaan? Mistähän se voisi johtua, jos Jansson on sellaista nähnyt? Pelhoa on siedetty todella kärsivällisesti. Yhdessä vaiheessa vastailin hänelle kipakasti, mutta aina täydellä syyllä.Lukuisia perättömyyksiä en kommentoinut lainkaan.

Jansson toivoo jätettävän Pelhon rauhaan. Mikäs siinä. Ei minulla ainakaan ole mitään häntä vastaan, jos kirjoittelu pysyy edes jotenkin asiassa.Minun kulmastani katsoen se tapahtuu hyvin harvoin.
Tuore esimerkkihän on Mannerheimin 70-vuotislahjan määritys jonkinlaiseksi malliesimerkiksi sotataloudesta ja ennakkomaksuksi Karjalan metsistä!!!. Ei sellaisissa väitteissä ole tolkkua. Vielä vähemmän rauhan ajan lainsäädännön määrittämisessä jonkin "arjalaisyhteiskunnan" valmisteluksi.

Pidän Janssonin hyökkäilyä minua kohtaan erittäin asiattomana.Toivon hänen puuttuvan esitettyihin asioihin, eikä henkilöön.Sitä hän kai on itsekin ajanut takaa, mutta syyllistyy juuri päinvastaiseen.
Tämä meneillään oleva keskustelu ei ole palstan kannalta hyväksi. Peiliin katsominen on varmaan paikallaan minunkinn kohdallani, mutta myös Pelhon ja Janssonin.Kinattu ja jankattu on ennenkin, mutta nyt alkaa mennä yli.

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Jatkosodan alku

Klaus Lindgren kirjoitti:Nyt jos käytössäni olisi jalkapuu, minulla olisi suuri kiusaus panna siihen Heikki Jansson. Voisin myös poistaa Janssonin ylläolevasta tekstistä kaiken, mikä ei liity Jatkosotaan, mutta silloin siitä ei jäisi mitään jäljelle. Ja sitä paitsi Jansson suuttuisi siitä. Joten tyydyn ystävällisesti pyytämään Heikki Janssonia, että voisitko palata asiaan? Se asia on tässä tapauksessa Jatkosota.
Olen vilpittömästi pahoillani aiheuttamastani mielipahasta. En edes ymmärtänyt tekeväni mitään Sinun toivomuksesi vastaista, vaan olen pelkästään vastaillut täysin normaaalisti viesteihin.

Olisin luullut, että ottaisit viestini päinvastoin kiitoksena Sinulle asianmukaisesta työstäsi mutta et tietenkään ole yli-ihminen. Oli ilmeisesti vaikeimman kautta esitetty kiitos? Sellaiseksikin sinänsä tarkoitettu.

Olisi tuossa yksi puujalka käyttämättömänä? Panenko tulemaan sähköpostissa?

Semmottii...

JK - Kekkoselta näkyi olevan tuossa viesti. Sopiihan että vastaan siihen ainakin?

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Heikki Janssonille

Ilmo Kekkonen kirjoitti:Heikki Janssonille on ilmeisesti jäänyt rajusti hampaankoloon se, että asetuin aikanaan Huhtiniemen huhua käsiteltäessä tiukasti asiallisten tutkijoiden kannalle ja kritisoin Ylikangasta. Jansson hyökkäsi jo silloin minun kimppuuni sen sijaan, että olisi argumentoinut Ylikankaan puolesta.
Olen pitänyt - ja sanonutkin tuttavilleni - Sinua eräänä asiallisimmista kirjoittajista palstalla.

Kaikkinaiset hampaankolot voit aivan rauhassa unohtaa. En edes muistaa koko juttua.
Vastasin aika tiukastikin yrittäen parhaani mukaan oikoa ainakin tökeröimpiä väitteitä.Aika moni keskustelija oli samalla kannalla.
Minusta olivat ihan normaaleja väitteitä. Voisit hyvin jättää rauhaan tai sitten ei, miten haluat.
Aivan kummallista tekstiä.Minä en "tilaa" moderaattoreilta mitään. Olen joskus mielestäni hyvin aiheellisesti ihmetellyt, eikö Pelhon sekä palstan sääntöjä että hyviä tapoja rikkovaan kirjoitteluun tulisi puuttua.
Aivan. Ja heti tuli Pelholle torut. Tulivat kuin tilattuina. En ole väittänyt etttä tilasit, vaan sanonut täysin selvästi että: "Kekkonen ikään kuin tilasi Klaus Lindgrenin paikalle" ja heti tuli moderaattorilta torut. Tarkoitin myös jokaista sanaa, mukaanlukien sanoja "ikään kuin" (=näytti). Eikö näin muka ollut. Minusta ainakin näytti siltä. Sitä saa mitä tilaa. Minusta ei ollut virhe että tuli torut Pelholle - hän kai ansaitsi ne, muistaakseni, vaan ettei tullut molemmille sillä sinäkin olit käyttänyt sanavalmiuttasi liikaakin. Jos tulee torut toiselle, tulkoon toisellekin kun ainakaan minusta ei Pelho ollut esiintynyt sen pahemmin kuin sinäkään.

Sinänsä kummankaan kirjoittamiset eivät minusta ylittäneet torurajaa (jos semmonen on määriteltävä).
En ole esiintynyt "sotahistorioitsijana", koska en sitä ole.


En ole väittänyt yhtään mitään sinun väitteistäsi. Muistaakseni Lindgren käytti Sinun nimeäsi auktoriteettina, käyttäen Sinusta tuota nimitystä, joko Sinun myötävaikuttaessa tai ilman. Väite on joka tapauksessa esiintynyt kuten olen sanonut ja missä tietysti pysyn. En ole ylipäätään kirjoittanut koko viestiäni lainkaan Sinulle. Se vain sivuaa Sinua, et ole siinä missään pääroolissa. Tuo kohta oli kirjoitettu Lindgrenille joka käytti aiheetta Sinusta muistaakseni tuota nimitystä auktoriteettina (en saa tarkistettua tähän hätään, valitettavasti).
Jopa Jansson näyttää jossain arvioineen minun tietoni Pelhoa paremmiksi!!!
Niin varmaan ovatkin.

Mitä tulee minun ja Pelhon tietojen vertailuun, niin Jansson voisi esittää näkemyksensä muutamasta Pelhon väitteestä, jotka olen kiistänyt ja joissa Pelho on Janssonin mielestä oikeassa?
En ole verrannut enkä aiokaan verrata teitä. Tapelkaa toistenne kanssa minun puolestani minkä sielu sietää. Ruuti vaan palamaan ja ampukaa vaikka kovilla.
Lynkkaysmeininki Pelhoa vastaan? Mistähän se voisi johtua,
Ilmeisesti syy on toisaalta joidenkin halussa päästä innokkaasti "sanomaan kultaisen sanansa" kun on helpolta tuntuva "nakki" tarjolla. Toisaalta se on siinä rumputulessa jota olet ampunut Pelhoa kohtaan ja kolmas on moderaattorien puolueellisuus - heidän näkökulmasta arvelisin "pyrkimys korottaa palstan tasoa" eikä siis tarkoitus osallistua lynkkaukseen. Seurauksena on palstalle syntynyt lynkkausmentaliteetti, jota vastustan. Sen sijaan, että moderaattorit antaisivat keskustelijoiden keskustella, ja paremman voittaa, he yrittävät pakottaa Pelhoa omiin muotteihinsa.

Jättäisivät Pelhon rauhaan, kirjoittamaaan omia juttujaan (niin kuin Veikko Palvokin tekee vastaillen itselleen usein useita kertoja kenenkään räpäyttämättä silmääkään) ja seuraus on armoton ajojahti, joka kulminoitui pannukakun lässähdyksenä kun Pelho ei ollutkaan "laillinen saalis" lainattuaan Seliniä. Bleeh, mikä pettymys kun tuo Jansson, 'kele vei "saaliin" heidän kynsiensä alta (kaikki kuvannollista, tietysti)

Pidän Janssonin hyökkäilyä minua kohtaan erittäin asiattomana.Toivon hänen puuttuvan esitettyihin asioihin, eikä henkilöön.Sitä hän kai on itsekin ajanut takaa, mutta syyllistyy juuri päinvastaiseen.
En ole hyvä Kekkonen missään kohti hyökkäilyt Sinua kohti. En sen enempää henkilöäsi kohti kuin asiassakaan. En ole muistaakseni kertaakaan vastannut Sinulle mitään ja vakuutan, olet vain ollut sivuroolissa nimesi esiintyessä vieteissäni. En ole missään tapauksessa liioin jossain muussakaan vietissä asiattomasti kritisoinut sinua. En pelkää sinua mitenkään, vaan jos syntyy sanottavaa sanon sen sinulle. Olet edelleen kaiken kaikkiaan asiallisimpia kirjoittajia foorumilla ja toivoin voivamme jatkossakin olla hyvässä yhteistyössä.


Semmottii...

Albert Ravila
Viestit: 263
Liittynyt: 22.10.08 18:14

Re: Jatkosodan alku

Heikki Jansson kirjoitti:Esim. Kekkonen ikään kuin tilasi Klaus Lindgrenin paikalle ja heti tuli moderaattorilta torut kun "sotahistorioitsija" Kekkonen tilasi joihin Kekkonen siten vetosi - Kekkosen julkaisupuoli koostunee Tuusula kunnan historiikista (muuta "näyttöä" tällä ei sotahistorioinnista tietääkseni ole)
Vähän samantapaista tyyliä käytti aikoinaan myös Heikki Ylikangas. Hän otti usein esille puutteita, joita hänen mukaansa liittyi hänen teoksiinsa kriittisesti suhtautuneiden taustaan. Esimerkiksi Ylikankaan teoriaa asevelvollisten poliittisin perustein tapahtuneesta karsinnasta kritisoinut Tapio Nurminen sai kuulla olevansa "historiassa maisteriksi ja Joutsan veteraanimatrikkelin laatijaksi yltänyt" jne. Itse en tätä ennen ollut kuullut kenenkään tutkijan käyttävän tällaista puhetapaa. Syynä lienee ollut Ylikankaan kyvyttömyys käsitellä kritiikkiä suuttumatta.
Heikki Jansson kirjoitti:Aivan. Samoin menettelee tietääkseni myös Palvo, mutta Palvo onkin palstalle "sopiva" polittisesti.
Palvollakin on kieltämättä ollut hieman taipumusta käyttää toistoa tehokeinona.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Heikki Janssonille

Heikki Jansson kirjoitti:Seurauksena on palstalle syntynyt lynkkausmentaliteetti, jota vastustan. Sen sijaan, että moderaattorit antaisivat keskustelijoiden keskustella, ja paremman voittaa, he yrittävät pakottaa Pelhoa omiin muotteihinsa.
Noinhan se tuntuu menevän.

Täällä ei ole moderointia lainkaan siinä mielessä, että moderointi kohtuullistaa ilmaisujen ylilyöntejä. Ei Pelhonkaan tapauksessa. Pelhoa ei syytä kukaan kohtuuttomista ilmaisuista.

Täällä on historiatuomareita.

Lähes ketju kuin ketju päättyy tuomarin tuomioon (jonkun tiedot ovat oikein ja toisen väärin) ja tuomiota seuraavaan hässäkkään.

Niitä sun näitä
Viestit: 565
Liittynyt: 19.12.11 23:11

Re: Jatkosodan alku

Tapio Onnela kirjoitti:Toisen nimissä esiteteyt puheenvuorot, kuten Pelhon lainaukset ominaan muiden teksteistä lähdettä ilmoittamatta, tullaan poistamaan.
Kas kun ette IKINÄ sorru mihinkään MYÖNTEISEEN MODEROINTIIN, vaan aina haluatte POISTAA ja silpoa. Tässä tapauksessa riittäisi vain linkin lisäys Sakari Selinin kirjaan ja siinä kaikki.
Tapio Onnela kirjoitti:Mutta jotain positiivistakin tässä sentään on tullut ilmi: vaikka keskustelijat ovatkin eri mieltä Pelhon esittämistä väitteistä, niin aika monet heistä tuntuvat olevan yhtä mieltä ainakin siitä, että foorumien moderointi on puolueellista, ala-arvoista, täysin luokatonta jne...
Tässä on itsetutkiskelu tuottanut harvinaista tulostakin, sillä itseironiaksi minä en sitä hevin uskoisi...


Jatkosodan alku -ketjun kirjoituksista pari kommenttia ihmettelyn keralla:

Re: Jatkosodan alku

Kirjoittaja Tapio Onnela » 25.04.13 15:32

viewtopic.php?f=10&t=5117&start=75#p28128

Mutta jotain positiivistakin tässä sentään on tullut ilmi: vaikka keskustelijat ovatkin eri mieltä Pelhon esittämistä väitteistä, niin aika monet heistä tuntuvat olevan yhtä mieltä ainakin siitä, että foorumien moderointi on puolueellista, ala-arvoista, täysin luokatonta jne...

Tuosta ylläolevasta kommentista en voi olla muuta kuin samaa mieltä. Minunkin kirjoituksia on toistuvasti silvottu, ja jopa sensuroitukin, mielestäni välillä jopa täysin mielivaltaisesti. Kommenteista on tökitty uusia aloituksia milloin milläkin nimellä. viewtopic.php?f=10&t=4216

Jopa kokonainen ketju katosi bittiavaruuteen. Senkin ketjun jutut oli tosin enimmältä osin minulla tallessa ja ne on nytkin jotensakin luettavissa tuossa "uudessa, samalla nimellä olevassa, tökkäyksessä": viewtopic.php?f=10&t=4221#p22204

Jatkosodan alku- ketjussa, viewtopic.php?f=10&t=5117 , joka sekin on silvottu eräästä toisesta ketjusta uudeksi avaukseksi, on todella vähän Jatkosodan alun tapahtumiin liittyviä kirjoituksia. Miksi nyt sallitaan tällainen pelleily aiheen ja otsikon vierestä? viewtopic.php?f=10&t=4216#p22178


Pari esimerkkiä vallitsevasta linjasta:

viewtopic.php?f=10&t=1849&start=150#p27544

viewtopic.php?f=10&t=1849&start=150#p27545


Nämä "tietokirjailijat" onkin aika herkkähipiäisiä...

viewtopic.php?f=10&t=1849&start=105#p21715

Tai sitten ei kun on muista kyse:

viewtopic.php?f=10&t=1849&start=120#p21731


Auttaisikohan tilannetta, JOS joku, vaikkapa oikein professori, tilaisi Tapiolta hieman moderointia...? Täällä tuntuu auttaneen, vieläpä oikein kiitoksien kera!


Re: Professori Klingen uusinta lukiessa

Kirjoittaja Tapio Onnela » 08.02.13 13:24
Julkaisen Matti Klingen pyynnöstä hänen kommenttinsa keskusteluun:
viewtopic.php?f=10&t=4435#p26710
Matti Klinge kirjoitti:Kiitos että vihdoinkin reagoitte näiden nimimerkkikirjoittajien haukuskeluun.





Re: Professori Klingen uusinta lukiessa

Kirjoittaja Tapio Onnela » 04.02.13 15:38

viewtopic.php?f=10&t=4435#p26584
Korjasin edellisessä viestissä nimimerkki Niitä sun näitä kirjoittaman puheenvuoron, jossa oli väännelty ihmisten nimiä. Tällä foorumilla ei ole hyväksyttävää tehdä pilkkaa ihmisten nimistä
-

Tarkemmin ajatellen edes tuo samaisen nimimerkin edellinenkään kirjoitus ei liity Klingen muistelmiin, joten poistan senkin.
Jos asiattomien viestien lähettely ja ihmisten nimien vääntely ei lopu, käyttäjätunnus poistetaan.


Sorruit oikein takautuvaan sensurointiin, oikein professorin pyynnöstäkö?


Olikohan Tuomas Enbusken nimen o -kirjaimen kirjoittaminen ruotsalaisella å:lla noinkin paha teko?


Tuota viiimeisen lainatun lauseen sisältöä sopisi Tapio O:n esitellä Jatkosodan alku -ketjussakin. Moniko viesti kyseisessä ketjussa liittyy otsikon aiheeseen?



Entäs nämä seuraavat pari esimerkkiä? Onkohan kyseessä sama "Saku"? Siis eli monessa kommentissa esiintynyt Sakari Selin ? Kas kun Onnela ei nyt puutukaan asiaan.


viewtopic.php?f=10&t=5117&start=75#p28116
ja Valtiopetturi-Saku

viewtopic.php?f=10&t=5117&start=90#p28144
toim. Saku Selin oli asettanut teoksensa julkiseen jakeluun

Semmottii...

jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Jatkosodan alku

Säännöissä on muistaakseni mainittu kielletyksi mielikuvituksellisten teorioiden itsepintainen esittäminen. Mielikuvituksellisen teorian tai kommentin saa kai yhä esittää mutta pitää varautua siihen että saa vastaansa kritiikkiä. Sen sijaan jos jankkaa samaa asiaa itsepintaisesti, voi rikkoa jo sääntöjä. Silloin näitä juttuja voisi poistaakin.

Useita kirjoittajia närästää täällä harjoitettu osallistuva moderointi, jonka ei koeta olevan tasapuolista. Aina se ei tosiaan ole ollut johdonmukaista tai sitten tämä johtuu siitä että moderointi ei aina ole hereillä.

Samoin henkilökohtaisuuksiin meneminen:
Heikki Jansson kirjoitti:käyttäytymisesi olevan siinä määrin ala-arvoisen, että Sinua pitäisi minun moraalini mittapuun mukaaan ojennukseksi rangaista käytösrangaistuksella.


silloinkin kun on kirjoittanut pari kertaa ja erehtynyt laittamaan pari sitaattia aihetta koskevasta laista.

Ilmo Kekkonen
Viestit: 678
Liittynyt: 16.12.07 09:09

Re: Kiitokset Heikki Janssonille

Kiitän asiallisesta ja sopuisasta vastauksestasi. Omasta puolestani pyydän anteeksi, jos olen antanut asiattomia kommentteja Sinuun kohdistuen.

MM
Viestit: 344
Liittynyt: 23.09.08 09:47

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

Niitä sun näitä -nimimerkki kaipasi myönteistä moderointia. Minulle on käynyt useinkin, että Onnela on lisännyt linkin tai etsinyt Yle Areenasta ohjelman tiedot tai muuten selkiyttänyt sanomaani esim. korostamalla selviä lainauksia.
Linkin liittämättä jättäminen on saattanut perustua itselläni harkintaankin, että en tyrkytä luettavaksi jotain sellaista lähdettä, jota arvelen osan lukijoista vierastavavan lähtökohtaisesti niin paljon, että se voisi ärsyttää. Maksullisten sanomalehtijuttujen kanssa on myös ongelma.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Jatkosodan alku

Niitä sun näitä kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:Toisen nimissä esiteteyt puheenvuorot, kuten Pelhon lainaukset ominaan muiden teksteistä lähdettä ilmoittamatta, tullaan poistamaan.
Kas kun ette IKINÄ sorru mihinkään MYÖNTEISEEN MODEROINTIIN, vaan aina haluatte POISTAA ja silpoa. Tässä tapauksessa riittäisi vain linkin lisäys Sakari Selinin kirjaan ja siinä kaikki.
Pitäisikö tässä vielä alkaa etsimään Pelhon kirjoituksiin lähdeviitteitä! Kohtuuton pyyntö. Kyllä kirjoittajien itse pitää kaivaa väitteidensä pohjalla olevat lähteet ja tutkimukset esille.
Niitä sun näitä kirjoitti:Minunkin kirjoituksia on toistuvasti silvottu, ja jopa sensuroitukin, mielestäni välillä jopa täysin mielivaltaisesti.
Ja näin teen jatkossakin mikäli viestisi eivät pysy otsikon mukaisesti asiassa tai jos vääntelet omalla nimellään kirjoittavien ja esiintyvien henkilöiden nimiä.

Jussi Jalonen
Viestit: 902
Liittynyt: 29.05.07 11:18
Paikkakunta: Pyynikki

Re: Jatkosodan alku

Heikki Jansson kirjoitti: Minäkin olen asiallinen kunnes Sinä - tai vielä Sinuakin huomattavasti hävyttömämpi filosofian lisensiaatti Jussi Jalonen - tulee paikalle. Silloin alkaa vasta sontaa lentämään ja ilma on sakeaa sonnasta.

Ei voi mitään, minulla on sattuneista syistä se Maalaisliiton jäsenkirja, joten vieno lannan leyhähdys kuuluu asiaan.

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kiitos sinullekin, Ilmo Kekkonen

Ilmo Kekkonen kirjoitti:Kiitän asiallisesta ja sopuisasta vastauksestasi.
Asiallisuus ja sopuisuus on mielestäni molemminpuolista, josta kiitos myös Sinulle.

Muuten, totesin todellakin tuossa Sinulle tarkoitetussa viestissä käsityksiäni meillä ”loanheittona” tunnetusta ilmiöstä (kuten esim. nimityksessä ”Loka-Laitinen”) myös eräitä seikkoja lannanheitosta. Siinä myös sivulauseessa tuli sivuttua filosofian lisensiaatti Jussi Jalosen kielenkäyttöä ja verbaaliakrobatiaa. Tiukan paikan tullen tältä puuttuu kyky tavanomaiseen mutta asiallisesti tyhjään ja lisäksi ontuvaan verbaaliakrobatiaansa. Volteissa tulee tällöin mahalasku; katso vaikka:

viewtopic.php?f=10&t=1945&p=22507&hilit ... to*#p22507

Kuten havaitaan, ei käyttämäni sana "lannanheitto" ollut mikään kärjistys vaan olin päinvastoin siistinyt Jalosen painokelvotonta tekstiä.

Tämä mainitsi myös. että "Aleksandra-isomummoni sanoi aikoinaan "ei tupata, jos ei tykätä". Hän oli fiksu nainen, joten on aika toimia hänen esityksensä mukaan. Se on moro.".

Tämä söi kuitenkin sanansa. Valitettavasti.


Semmottii...
Viimeksi muokannut Heikki Jansson, 29.04.13 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”