Raamattu – maailman luetuin kirja –näyttely 23.-26.10.2007 Varissuolla

[16.10.07] Raamattu – maailman luetuin kirja –näyttely järjestetään Varissuolla, Kousankatu 1 Uusipesula-seurakunnan tiloissa 23.- 26.10. Näyttely on avoinna päivisin kello 9.00-15.00 välisenä aikana koululaisryhmille ja iltaisin kello 16.00-19.00 välisenä aikana muulle yleisölle. Näyttelyn kutsu löytyy täältä.

Näyttely toteutetaan yhteistyössä Katariinanseurakunnan, Uusipesula-seurakunnan ja Åbo Akademin kanssa. Näyttely on informatiivinen ja osa koko maanlaajuista Rakas Raamattu 2007 -kampanjaa, jonka tarkoituksena on tehdä kristikansalle tutuksi sen oma kirja, Raamattu.

Päivisin kello 9.00-15.00 avoinna oleva näyttely on suunnattu erityisesti peruskoululaisille ja lukioikäisille. Koululaiset ohjataan näyttelyn läpi Raamattuun merkittävästi vaikuttaneiden roolihahmojen avustamana, kuten Mooses, Agricola, Pietari sekä Luther. Oppaiden avulla tutustutaan Raamatun arkeologiaan, numeraalitietoihin, eri käännösvaihtoehtoihin ja kirjallisuuslajeihin sekä siihen, millainen vaikutus Raamatulla on ollut historiaan, yhteiskuntaan, kieleen, kulttuuriin ja taiteisiin. Koululaisilla on mahdollisuus päästä tekemään Raamatun kopiointityötä. Kirjoittamalla yhden jakeen Luukkaan evankeliumista oppilaat saavat aikaan yhden suuren kirjakopion. Valmis kopio lahjoitetaan opetustoimelle. Oppilaat voivat myös tuunata oman Raamattunsa kannet "Pimp My Bible" -tyyliin. Luovimmat Raamatun tuunaajat sekä näyttelyn eri kilpailujen voittajat palkitaan.

Tiistai-, keskiviikko- ja torstai-iltaisin kello 16.00-19.00 välisenä aikana näyttely on avoin kaikille. Iltaisin näyttelyssä on mahdollisuus osallistua Raamatun kopiointityöhön. Silloin jae jakeelta kirjoitetaan käsityönä Johanneksen evankeliumia kirjakopioksi. Valmis kirjakopio lahjoitetaan Åbo Akademin teologiselle tiedekunnalle. Iltaisin on myöskin mahdollisuus päästä nauttimaan Raamiskahvilan antimista.

Mukana olevat yhteistyökumppanit: Raamattu Kansalle ry, Bibliaseura, Donkki-lehti, Gideonit, Wycliffe Raamatunkääntäjät, Agricola 2007 -juhlavuosi, Sana, Vivamon Raamattukylä, Data Universum Oy, Iso Kirja -opisto, Ruttureppu-lehti, Varissuon Osuuspankki, Aida-konditoria, Kotimaa, Åbo Akademi, www.coldlyplay.fi, Suomen Raamattuopisto, Dynamite-lehti, Raamattulukijain liitto ry, Suomen bibliodraamayhdistys ry, Kansan Raamattuseura.

Hyväntekeväisyyskonsertti Raamattu – maailman luetuin kirja –näyttelyn hyväksi

Katariinanseurakunnassa (Varissuon kirkko) pidetään 14.10.2007 kello 15.00 gospelkonsertti viikolla 43 alkavan raamattunäyttelyn hyväksi. Konserttiin on vapaa pääsy. Konsertin vapaaehtoisen kolehdin tuotto menee lyhentämättömänä näyttelyn kuluihin. Gospelkonsertin artistikaarti koostuu

• NoStatuksesta, joka on Katariinan seurakunnan oma messubändi,

• Flymestä, joka tarjoilee mietiskelevää poppia,